Marokko - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Daan Dijker - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Daan Dijker - WaarBenJij.nu

Marokko

Door: Daan Dijker

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 Juni 2017 | Marokko, Marrakesh

Inmiddels zijn we al 12 dagen in Marokko. We hebben een wandeltocht gedaan en zijn naar Tangier Beach geweest. We hebben ook op een kameel gereden in de Sahara. Wat het leukst was was kaap Malabata. Daar is een vuurtoren aan de straat van Gibraltar. De kleur van de zee was Turkoois en donkerblauw. Het weer was zo helder dat we het strand van Spanje konden zien. We sliepen in een Riad. Dat is een soort herenhuis maar dan Marokkaans. Die kostte 20 euro per nacht.

We zijn met de trein naar Marrakesh gegaan. En bleven daar 3 dagen. Marrakesh is een van de 4 koningssteden van Marokko. De andere 3 zijn Fez, Meknes en Rabat. Het ligt aan de voet van de hoge atlas. In Marrakesh hebben we een markt bezocht. Het was daar heel druk en mooi. Je kunt daar verse kruiden kopen in allerlei kleuren. Normaal vind ik markten helemaal niks. Maar omdat dit een speciale reis was had ik het er wel voor over. De treinreis kostte 52 euro per persoon. Hier sliepen we in een Kasbah. Dat is een oude citadel met hele donkere kamers. Omdat de kamers zo donker zijn was het ook lekker koel. Buiten was het heel heet. Een citadel is een burcht. Van hier uit werd de stad vroeger beschermt. Ook de kasbah kostte ook 20 euro per nacht

• 25 Juni 2017 - 19:57

Monique:

Hoi Daan wat een mooie ervaring!!!!. Het lijkt wel of je in hele andere wereld bent gestapt he? Ik vind het erg leuk om je reisverslagen te lezen...... wat is je volgende bestemming ? Groetjes monique

• 25 Juni 2017 - 21:17

Wendy:

Hey wereld reiziger!

Leuk om te lezen waar je dit keer geweest bent! Heel informatief over het plaatsje en de prijzen, die zijn altijd handig om te vermelden zodat je weet wat je kunt verwachten.
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen!
    Groetjes uit Amersfoort van Nekita, Melody en Wendy