Bah, vis stinkt - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Daan Dijker - WaarBenJij.nu Bah, vis stinkt - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Daan Dijker - WaarBenJij.nu

Bah, vis stinkt

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 Juni 2017 | Spanje, Tarifa

Vandaag zijn we meegegaan met de vrachtwagenchauffeur. Hij kon me van alles vertellen over de Hollandse garnaal. Zo vertelde hij dat de vis bij Schiermonnikoog gevangen werd. Maar vanwege de hygiënische wet in Nederland mag de garnaal niet in Nederland gepeld worden. Daarom worden de garnalen naar Marokko gebracht. Daar worden ze gepeld en weer terug meegenomen naar Nederland.

De tocht in de vrachtwagen duurt bijna 18 uur. Daarvan heb ik 8 uur geslapen. Want in de vrachtwagen is een bed voor de chauffeur. Mama heeft de andere 8 uur geslapen en papa heeft de hele weg gekletst met de chauffeur. Het was ook heel vermoeiend maar wel fijn dat we nu zo snel bij de boot zijn. Dan kunnen we langer in Marokko zijn. Het was ook vermoeiend omdat de vis stonk achterin. En onze kleren uiteindelijk ook.
We hebben in totaal 1800 kilometer in de vrachtwagen gereden. Ik weet nu wel: "Ik wil nooit vrachtwagenchauffeur worden".

Van de vrachtwagenchauffeur mochten we gratis mee op de boot naar Tanger omdat zijn bedrijf al voor de overtocht betaald heeft. Dat scheelt ons 300 euro.

• 25 Juni 2017 - 16:12

Katinka:

Tja vis ruikt niet lekker leuk om je verslagen te lezen :) suc6

• 25 Juni 2017 - 21:21

Wendy:

Haha vis stinkt inderdaad maar is ook erg lekker! Leuk om te lezen hoe dat met de garnalen gaat!
    En je weet nu ook dat je in ieder geval nooit vrachtwagenchauffeur wilt worden!
    Groetjes Nekita, Melody en Wendy